T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
MİSYONUMUZ
Bireyin, ailenin ve toplumsal değerlerimizin korunması, güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik bütüncül ve adil sosyal hizmet modelleri geliştirmek ve uygulamak.
VİZYONUMUZ
Toplumun her bir ferdine ulaşarak etkin sosyal hizmet sunumuyla ülkemizin sosyal kalkınmasında öncü kurum olmak.
KALİTE POLİTİKAMIZ
Koruyucu ve önleyici hizmetleri ile kişi, aile ve toplumu ön planda tutarak değişim ve gelişimi destekleyici rol ile yerinde hizmet anlayışını benimseyerek uygulayan bir kurum olmak.
KURULUŞUN TARİHÇESİ
02/05/2017 tarihinde ilçede hizmet vermeye başlayan Manavgat Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü, Kaymakamlık Makamının 16.02.2024 tarihli ve 20343 sayılı Oluru ile Hükümet Konağı’na taşınarak hizmetini devam ettirmiştir. Manavgat, Akseki, Gündoğmuş ve İbradı ilçelerine hizmet vermektedir.
Manavgat Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü'nün Görevleri:
9 Şubat 2013 Tarih ve 28554 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Sosyal Hizmet Merkezleri Yönetmeliği ile iş ve işlemlerini yürüten Sosyal Hizmet Merkezleri; sosyal hizmet müdahalesinin ve takibinin gerçekleştirilmesi, çocuk, genç, kadın, erkek, engelli, yaşlı bireylere ve ailelerine koruyucu, önleyici, destekleyici, geliştirici, rehberlik ve danışmanlık odaklı sosyal hizmetlerin, hizmete erişim kolaylığı esasıyla bir arada ve gerektiğinde kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve gönüllüler ile işbirliği içinde sunulduğu merkezlerdir.
YÜRÜTÜLEN HİZMETLER:
1- Engelli Evde Bakım Ücreti
Bakıma ihtiyacı olan engellilerden ailesini kaybetmiş olanlar ile ailesi ekonomik veya sosyal yoksunluk içinde bulunanlara hizmet verilmektedir. Birim bu engellilere verilecek bakım hizmetlerini, hizmetin altı aylık dönemler halinde denetlenmesini, ücretlendirilmesini ve ücretlerin ödenmesini kapsar. Kişilerin evde bakım ücretinden yararlanabilmesi için; tam bağımlı sağlık kurulu raporu, bakıcı ve engelliye ait vesikalık fotoğraf, gelir durumlarını gösteren belgeler ile kuruma başvuruda bulunabilmektedirler. İlçede aktif evde bakım hizmet modeli 1397 aileye uygulanmaktadır. Aylık ödeme miktarı 2025 yılı ilk altı ay hane başına 10.25,56 TL olmuştur. 2025 yılı toplam ödenen miktar 66.896.623,42 TL’dir.
2- Engelli Kimlik Kartı Hizmetleri
%40 engel oranına sahip engelli vatandaşlarımızın sosyal hayatta ve ulaşım alanlarda kolaylık sağlayan engelli kartı hizmeti verilmektedir. 2025 yılı içerisinde 199 adet kimlik kart basım işlemi yapılmıştır.
3- Şehit Yakınları ve Gazi Birimi Hizmetleri
-Şehadet haberi alındığında ailelere psiko-sosyal destek sağlanmakta,
-Şehit yakınları ve Gazilerin hakları ile onlara yönelik yardım, hizmet ve çalışmaları uygulamakta,
-Şehit yakını ve gazilik kimlik kartı, ücretsiz seyahat kartı işlemleri yapılmakta,
-Gazilerin toplumsal hayata adaptasyonu, tedavi ihtiyaçlarının karşılanması, istihdam sorunlarının giderilmesi amacıyla çalışmalar yürütülmekte,
-Şehit yakınları ve Gaziler arasında iletişim ve dayanışmayı güçlendirici çalışmalar yapılmakta,
-Şehit yakınları ve Gazilere Psikolojik destek ve aile danışmanlığı hizmeti verilmektedir.
İlçemiz hizmet bölgesinde bulunan 66 şehit ailesi ve 107 gazimize hizmet verilmekte olup 2025 yılı içerisinde ailelere yönelik olarak 195 çalışma (kart başvuruları-ziyaret ve görüşmeler) yapılmıştır.
4- Çocuk Hizmetleri Birimi
2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu ve 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu kapsamında danışmanlık, eğitim, bakım, sağlık, barınma gibi koruyucu ve destekleyici tedbirleri alınmaktadır. Korunma ihtiyacı içerisinde olan çocuklar ve aileleri hakkında gerekli inceleme araştırma yapılmakta, çocuğun ve bakım veren ebeveynler hakkında uygun sosyal hizmet modeli belirlenebilmektedir. 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu İlçe Koordinasyon Kurulu Toplantıları ise 3 er aylık süreçte düzenli olarak yapılmaktadır.
5- Sosyal ve Ekonomik Destek Birimi Hizmetleri
Yardıma ihtiyacı olduğu tespit edilen ailelerin çocukları ile gençlere, sosyal ve ekonomik bir sorunun giderilmesi amacıyla, Bakanlığın bütçe imkânları ölçüsünde, belirlenen süre ve oranlar dâhilinde gençler ve çocuklar için sosyal inceleme raporu sonucunda müracaatçının ihtiyacına göre geçici veya süreli olarak aylık ödemeler şeklinde yapılacak ekonomik yardım hizmetleri verilmektedir. 2025 yılı içerisinde toplam yapılan yardım miktarı 4.909.199,11 TL’dir.
6- Eğitim ve Danışmanlık Birimi Hizmetleri
Bireysel psikolojik destek, aile danışmanlığı hizmetleri ve aile eğitim programları (AEP) kapsamındaki eğitimler verilmektedir.
-Bireysel Psikolojik Destek; Danışanla bireysel görüşmeler gerçekleştirilerek, danışanın duygu, düşünce ve davranış sürecini değerlendirilerek var olan problemlerin çözümüne yönelik hizmetler yürütülmektedir.
-Aile Danışmanlığı; Aile danışmanı eşliğinde ailedeki bireylerin bir araya gelerek yaşadıkları problemleri çözmeye odaklandığı ailenin işlevini sürdürmesine yönelik bir destek süreci yürütülmektedir. Boşanma öncesi, boşanma süreci ve boşanma sonrası dönemlerini kapsamaktadır. 2025 yılı içerisinde 158 kişiye aile ve boşanma süreci danışmanlığı hizmeti verilmiştir. 2025 yılı Aile Eğitim Programı kapsamında 1829 kişiye ulaşılmıştır.
7- Kadın Hizmetleri
6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun kapsamında şiddete uğrayan veya şiddete uğrama tehlikesi bulunan kadınların, çocukların, aile bireylerinin ve tek taraflı ısrarlı takip mağduru olan kişilerin korunması ve bu kişilere yönelik şiddetin önlenmesi amacıyla alınacak tedbirlere ilişkin Şiddet Önleme Merkezleri (ŞÖNİM) hizmetleri dışında kalan çalışmalar yürütmekte, bu kanun kapsamında açılan davalarda müdahillik durumunu belirlemek amacıyla hane ziyareti ile gerekli mesleki çalışmaları yapılmaktadır. Dosyalar kapsamında kişilere 6284 sayılı kanun kapsamında gerekli rehberlik yönlendirme ve bilgilendirmeler yapılmıştır. Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İlçe Koordinasyon İzleme ve Değerlendirme Toplantısı ise 3 er aylık süreçte düzenli olarak yapılmaktadır.
8- Koruyucu Aile Birimi Hizmetleri
Çeşitli nedenlerle öz ailesi yanında bakımları bir süre için sağlanamayan çocukların kendi aile ortamlarında eğitim, bakım ve yetiştirilme sorumluluğunu kısa veya uzun süreli olarak, ücretli veya gönüllü statüde devlet denetiminde paylaşan, hissettikleri toplumsal sorumluluğu gösterebilen uygun aile ya da kişilerin yanına bakım tedbirli çocuklar yerleştirilmektedir. Korunma ve bakım altında bulunan çocuğun, karmaşık ve sorunlu olan dönemini örselenmeden geçirmesini ve normal hayatını devam ettirmesini amaçlamaktadır. 2025 yılı Mayıs ayı itibariyle 30 aile yanında 32 çocuğumuz koruyucu aile hizmetinden yararlanmaktadır.
9- Evlat Edindirme Hizmetleri
Evlat Edinme Hizmeti kapsamında 2 çocuğumuzun izleme süreçleri devam etmektedir.
10- Yaşlı ve Bakıma Muhtaç Engellilere Yönelik Hizmetler
60 yaş ve üzerindeki muhtaç yaşlıları korumak, bakmak, sosyal, psikolojik ve fiziksel gereksinimlerini karşılamak, sürekli bakıma ve rehabilitasyona gereksinim duyanlara yönelik huzurevi, bakım ve rehabilitasyon hizmeti hakkındaki başvuru işlemleri alınmaktadır.
Sağlık Kurulu Raporu ile “tam bağımlı” olarak belirlenen vatandaşların özel bakım merkezlerine yerleştirme işlemleri yapılmaktadır.
11- Aile ve Sosyal Destek Projesi (ASDEP) İşlemleri
İhtiyaç sahibi aile ve bireylerin tespitinin yanı sıra sosyal sorunların analizine de imkân verecek “Alan Taraması” yapılmaktadır. Alan taramaları ile veri girişleri, yerel, bölgesel ve ülke düzeyinde oluşacak risk haritaları ile iller ve bölgeler arası farklılıklar gözlemlenerek, böylece duruma uygun yeni tedbirler uygulanması, ihtiyaç doğrultusunda ulusal düzeyde yeni politikalar geliştirilebilmesini kapsamaktadır. Bu kapsamda 2025 Mayıs Ayına kadar Aile Sosyal Destek Projesi Kapsamında toplam 3.664 hane ziyaret edilmiş olup, 2.099 kişi ile görüşme yapılmış ayrıca ilçemizde bulunan 43 kamu kurumu ile görüşme yapılmıştır.
KADRO VE PERSONEL BİLGİSİ
Manavgat Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğünde; 1 müdür, 8 sosyal çalışmacı, 6 psikolog, 4 sosyolog, 1 psikolojik danışmanlık ve rehberlik öğretmeni, 2 memur, 1 hemşire, 1 hizmetli, 1 çaycı, 2 danışma yönlendirme personeli, 2 şoför, 1 güvenlik, 1 teknisyen yardımcısı olmak üzere toplam 31 personel görev yapmaktadır.
BİNA DURUMU
Manavgat Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü, Hükümet Konağı giriş katı sol blokta toplam 587,00 m2’lik alanda bulunmaktadır. Kurumda 1 müdür odası, 2 çocuk hizmetleri birimi odası, 1 idari ve mali işler odası, 2 engelli hizmetleri birimi odası, 1 eğitim ve danışmanlık hizmetleri odası, 1 kadın irtibat noktası odası, 1 şehit ve gazi yakınları- koruyucu aile birimi odası, 1 ilk müracaat- evrak kayıt odası, 1 toplantı odası olmak üzere 11 oda ve 1 mutfak, 1 depo mevcuttur.
![]() |
Reyhan KILIÇ |
Sosyal Hizmet Merkezi Müdürü |